Adquisició primerenca del plural nominal en castellà
Resum
Aquest article examina el desenvolupament de la formació del plural nominal en castellà per part de dos nens i una nena monolingües i de dos nens bilingües castellà i alemany, des dels inicis de la producció de mots fins cap a l’edat de 2;4 – 3;0, segons la disponibilitat de les dades. Algunes criatures comencen a expressar pluralitat mitjançant una –e final (que forma part de l’al·lomorf –es), mentre que altres criatures, un dels nens monolingües i els dos bilingües, produeixen la –s final del plural des del principi. Aquests resultats estan en correlació amb l’accessibilitat de les codes finals de les peces lèxiques per a cada criatura. D’una banda, aquesta correlació duu a proposar una certa dependència de la morfologia en relació amb la fonologia: només material fonològic accessible pot proveir la morfologia amb els mitjans per expressar les categories morfològiques. No obstant això, fins i tot en el cas que els mitjans fonològics encara no hagin estat adquirits, la criatura també pot expressar categories morfològiques, que llavors són incompletes, i que sovint són ignorades en anàlisis que no prenen la fonologia en consideració.
Paraules clau
adquisició de la morfologia, adquisició de la fonologia, estructura prosòdica, plu- ral, al·lomorfs, consonants de coda, adquisició monolingüe i bilingüe.Publicades
Com citar
Descàrregues
Drets d'autor (c) 2006 Conxita Lleó

Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial 4.0.