Una investigació sobre la comprensió de les passives del persa en casos de desenvolupament típic i d’autisme

Autors/ores

  • Anna Gavarró Universitat Autònoma de Barcelona
  • Yalda Heshmati Columbia University. Teachers College

Resum

Els desordres d’espectre autista han interessat molts investigadors de la competència comunicativa i pragmàtica, però no s’ha parat gaire atenció a l’estudi de la sintaxi estricta d’aquesta condició. Per altra banda, en l’àmbit de l’adquisició, s’ha observat que les oracions passives (i construccions relacionades) s’adquireixen tard i s’ha proposat que són un cas de maduració tardana. En aquest article descrivim els resultats d’un experiment de comprensió de les oracions passives en nens parlants del persa amb desenvolupament típic i amb autisme. Les nostres investigacions mostren que no tots els nens autistes tenen el mateix comportament: mentre que els nens autistes amb elevada funcionalitat obtenen resultats similars als dels nens amb desenvolupament típic, els nens autistes amb funcionalitat baixa tenen uns resultats clarament pitjors. Aquestes dades aporten una nova perspectiva als estudis previs (Perovic et al. 2007, Terzi et al. 2014), que mostraven resultats aparentment inconsistents a causa de l’heterogeneïtat de les poblacions analitzades.

Paraules clau

passives, comprensió, adquisició, autisme, persa

Publicades

2014-12-15

Com citar

Gavarró, A., & Heshmati, Y. (2014). Una investigació sobre la comprensió de les passives del persa en casos de desenvolupament típic i d’autisme. Catalan Journal of Linguistics, 13, 79–98. https://doi.org/10.5565/rev/catjl.151

Descàrregues

Publication Facts

Metric
This article
Other articles
Peer reviewers 
1
2.4

Reviewer profiles  N/A

Author statements

Author statements
This article
Other articles
Data availability 
N/A
16%
External funding 
No
32%
Competing interests 
No
11%
Metric
This journal
Other journals
Articles accepted 
38%
33%
Days to publication 
212
145

Indexed in

Editor & editorial board
profiles
Academic society 
Catalan Journal of Linguistics

PFL

1 2 3 4 5
Not useful Very useful